Konferencja przedsiębiorców z Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego podsumowująca realizację projektu “Krakow Metropolitan Area for Business 2 (KMA4Business)”
Piątek, 22 września, 10.00-15.00
Dom Utopii, os. Szkolne 26a
Projekt realizowany jest w partnerstwie: Kraków Nowa Huta Przyszłości Spółka Akcyjna (Lider) i Fundacja Małopolska Izba Samorządowa (Partner)
to projekt zrealizowany w formie szeroko zakrojonej bezpośredniej promocji oraz kampanii wizerunkowej prezentującej w kraju i na arenie międzynarodowej potencjał gospodarczy Małopolski, w tym obszaru szczególnie istotnego dla rozwoju gospodarczego całego regionu – Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Realizowany był w partnerstwie czterech podmiotów, które w ramach swoich statutowych celów prowadzą działania na rzecz rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości.
Projekt koncentruje się wokół zainteresowania polskich i zagranicznych firm inwestycjami w regionie oraz na pobudzeniu eksportu produktów i usług małopolskich przedsiębiorstw z sektora MŚP.
Stanowi on naturalną kontynuację przedsięwzięcia o tym samym tytule, realizowanego przez Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. od 2019 roku w partnerstwie z: Gminą Miejską Kraków, Stowarzyszeniem Metropolia Krakowska i Izbą Przemysłowo-Handlową w Krakowie. Tym razem działania projektowe zostaną poprowadzone w partnerstwie z Fundacją Małopolska Izba Samorządowa.
Spółka zajmuje się promocją Krakowa a w szczególności dzielnicy Nowa Huta. Swoimi działaniami obejmuje również Krakowski Obszar Funkcjonalny. Zadania realizuje w ramach projektu „Kraków Nowa Huta Przyszłości”, w którym chce pokazać ten teren jako idealne miejsce do lokalizacji i prowadzenia inwestycji przemysłowych i z przemysłem związanych i w ten sposób tworzenia warunków aktywizacji gospodarczej. Ma to pomóc w rozwoju strategicznego obszaru biznesowego dla Krakowa i Małopolski oraz zapewnić zrównoważony rozwój obszaru dawnej dzielnicy Nowa Huta i miasta, a także prowadzić do ożywienia rynków lokalnych, w szczególności aktywizacji lokalnego rynku pracy i przeciwdziałania bezrobociu. Kluczowym zadaniem spółki jest podejmowanie skutecznych działań przyspieszających rozwój gospodarczy wschodniej części Krakowa na poziomie: infrastrukturalnym, funkcjonalnym i społecznym. Ma się to stać poprzez zagospodarowanie obszaru w sposób podnoszący atrakcyjność Nowej Huty dla inwestorów, społeczności miasta i gminy Kraków, jak i całego regionu oraz turystów.
W ramach projektu KMA4Buinsess realizowane były działania z zakresu szeroko rozumianej promocji gospodarczej zarówno w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym: spotkania biznesowe w ramach misji gospodarczych małopolskich przedsiębiorców do krajów europejskich (Niemcy) i poza Europę (Białoruś, Ukraina, USA, ZEA), udział w targach branżowych związanych z Inteligentnymi Specjalizacjami Małopolski (Niemcy, Hiszpania, USA, ZEA), udział w targach inwestycyjnych w Europie (Francja, Niemcy), na rynku azjatyckim (np. Chiny) i na rynku bliskowschodnim (np. ZEA), prezentacja potencjału KrOF i Małopolski w globalnych centrach biznesowych.
Ponadto, w ramach kampanii wizerunkowej zrealizowano działania o charakterze informacyjno-promocyjnym z wykorzystaniem innowacyjnych kanałów komunikacji – badania marketingowe, stworzenie marki KrOF i platformy komunikacyjnej projektu, organizacja konferencji KMA4Buisness w Krakowie, wykonanie materiałów promocyjnych projektu (w tym wizualizacji terenów inwestycyjnych), opracowanie raportu zawierającego dane nt. regionu i jego aktualizacja oraz ciągłą kampanię promocyjno-informacyjną dotyczącą oferty gospodarczej KrOF i całego regionu. Innowacją projektu jest skoncentrowana promocja potencjału gospodarczego Małopolski (w tym KrOF) w formie sesji seminaryjno-prezentacyjnych w głównych centrach opiniotwórczych dla inwestorów globalnych.
Efektem projektu jest zintegrowanie wysiłków partnerów publicznych i organizacji okołobiznesowych na rzecz stworzenia wspólnego przekazu o atrakcyjnych i konkurencyjnych warunkach do lokowania nowych inwestycji w regionie.
KONTAKT: